Informacje o przetargu
Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady"
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej Związku Międzygminnego „Czysty Region" pod nazwą: „Mamy rady na odpady". Kampania realizowana jest w ramach projektu “MAMY RADY NA ODPADY” – kampania edukacyjna na terenie województwa opolskiego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Numer umowy o dofinansowanie: RPOP.05.02.00-16-0003/20-00.Przedmiot zamówienia składa się z realizacji kampanii w oparciu o opracowanie i przeprowadzenie następujących zadań:1.Kampania edukacyjna na rzecz poprawy jakości selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej - Pilotażowa kampania edukacyjna na rzecz poprawy jakości selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej jest odpowiedzią na problematykę wciąż niskiej jakości selektywnej zbiórki odpadów w tym typie zabudowy. Powodem tego stanu rzeczy jest m.in. większa anonimowość i rozmyta odpowiedzialność za własne odpady (w tej sytuacji odpowiedzialność spada na zarządcę). Jedną z zalecanych metod poprawy segregacji w zabudowie wielorodzinnej jest współdziałanie gminy i wspólnot, jak również szerokie działania informacyjno-edukacyjne z jasnym i czytelnym przekazem. Pilotaż obejmie zadania informacyjno-edukacyjne takie jak: ulotki, plakaty, działania medialne, dzięki którym przekaz trafi do większej liczby mieszkańców. Aby walczyć z popularnym mitem "że wszystko trafia do jednej śmieciarki", pojazdy odbierające odpady w zabudowie wielorodzinnej zostaną oznakowane edukacyjnymi grafikami oraz informacjami jakie frakcje odpadów w danej chwili są odbierane. Poprzez media i materiały drukowane wyjaśniona zostanie m.in. procedura związana ze stwierdzeniem nieprawidłowej segregacji odpadów. By zmotywować zarówno zarządców jak i mieszkańców zabudowy wielorodzinnej do poprawnej segregacji, wprowadzono element grywalizacji - konkurs na ekoaltanę śmietnikową. Atrakcyjność konkursu podnosi fakt, że zwycięzca sam zdecyduje jaką chce nagrodę - z zastrzeżeniem że nagrody przeznaczone zostaną na zagospodarowanie terenu spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej zielenią lub małą architekturą, sprzętem niezbędnym do utrzymania czystości i porządku (organizacja konkursu i nagrody po stronie Zamawiającego). W założeniach kampanii nie zapomniano o osobach starszych i niepełnosprawnych - dedykowanymi dla nich materiałami będzie ekoporadnik i słownik segregacji, natomiast dla osób niewidomych - naklejki edukacyjne z alfabetem Breille'a. Całość kampanii objęta zostanie monitoringiem i ewaluacją, a raport końcowy z jej realizacji zostanie szeroko udostępniony. Powyższy opis stanowi ogólny zarys kampanii i uwzględnia wszystkie jej elementy, natomiast zakres przedsięwzięcia po stronie Wykonawcy przedstawiony został w pkt. 1.1. – 1.4 OPZ.2.Opracowanie i wdrożenie pilotażowych działań edukacyjno-informacyjnych w zakresie budowania potrzeb i nawyków prawidłowego korzystanie z PSZOK przez mieszkańców gmin Związku Międzygminnego - Poznać i zrozumieć PSZOK - cel jego budowy i zasady funkcjonowania jako elementu kompleksowego systemu gospodarki odpadami - to działanie pilotażowe jakie zamierza podjąć Związek poprzez organizację działań informacyjno-edukacyjnych tj. organizację happaningów (przy pomocy Mobilnej Ścieżki Edukacji Ekologicznej), w ramach których przedstawione zostaną odpady problemowe, właściwe postępowanie z tymi odpadami, zobrazowane zostaną ilości, jakie produkuje mieszkaniec w ciągu danego okresu (np. tworzyw sztucznych czy gabarytów w ciągu 1 roku). Mobilna Ścieżka Edukacyjna będzie stanowić element wyposażenia Mobilnego Stoiska Edukacyjnego Związku, na którym prowadzone są działania informacyjno-edukacyjne podczas wydarzeń kulturalnych na terenie gmin członkowskich. W ramach kampanii planuje się także działania medialne oraz wydruk i dystrybucję materiałów edukacyjno-informacyjnych. Powyższy opis stanowi ogólny zarys kampanii i uwzględnia wszystkie jej elementy, natomiast zakres przedsięwzięcia po stronie Wykonawcy przedstawiony został w pkt. 2.1. – 2.4 OPZ.
Zamawiający:
ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY "CZYSTY REGION"
Adres: | ul. Szkolna 15, 47-225 Kędzierzyn-Koźle, woj. OPOLSKIE |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: biuro@czystyregion.pl tel: 77 446-11-90 fax: |
Dane postępowania
ID postępowania: | 2023/BZP 00169290/01 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2023-04-07 | Termin składania wniosków: | 2023-04-17 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 19530 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | http://www.czystyregion.bip-e.pl | Informacja dostępna pod: | http://www.czystyregion.bip-e.pl |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79340000-9 | Usługi reklamowe i marketingowe | |
79341400-0 | Usługi prowadzenia kampanii reklamowych | |
79342200-5 | Usługi w zakresie promocji | |
79822500-7 | Usługi projektów graficznych | |
79970000-4 | Usługi publikacji |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady" | KDK Sp. z o.o. Warszawa | 194 483,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2023-06-06 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 79341400 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 194 483,00 zł Minimalna złożona oferta: 194 483,00 zł Ilość złożonych ofert: 5 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 194 483,00 zł Maksymalna złożona oferta: 353 625,00 zł | |
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00169290 z dnia 2023-04-07 |
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY "CZYSTY REGION"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 160223990
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 15
1.5.2.) Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-225
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czystyregion.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czystyregion.bip-e.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dddcd518-d515-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00169290
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00049098/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 "Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej "Mamy rady na odpady"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Kampania realizowana jest w ramach projektu „MAMY RADY NA ODPADY” – kampania edukacyjna na terenie województwa opolskiego” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dddcd518-d515-11ed-9355-06954b8c6cb93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozporządzeniem PRM z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie e-Zamówienia.pl, tj.:
• stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
• komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min.2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS WINDOWS 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
• zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0.,
• włączona obsługa JavaScript,
• zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików pdf,
• platforma e-Zamówienia.pl działa według standardów przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
• oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem GUM.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2023.AW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej Związku Międzygminnego „Czysty Region" pod nazwą: „Mamy rady na odpady". Kampania realizowana jest w ramach projektu “MAMY RADY NA ODPADY” – kampania edukacyjna na terenie województwa opolskiego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Numer umowy o dofinansowanie: RPOP.05.02.00-16-0003/20-00.
Przedmiot zamówienia składa się z realizacji kampanii w oparciu o opracowanie i przeprowadzenie następujących zadań:
1. Kampania edukacyjna na rzecz poprawy jakości selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej - Pilotażowa kampania edukacyjna na rzecz poprawy jakości selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej jest odpowiedzią na problematykę wciąż niskiej jakości selektywnej zbiórki odpadów w tym typie zabudowy. Powodem tego stanu rzeczy jest m.in. większa anonimowość i rozmyta odpowiedzialność za własne odpady (w tej sytuacji odpowiedzialność spada na zarządcę). Jedną z zalecanych metod poprawy segregacji w zabudowie wielorodzinnej jest współdziałanie gminy i wspólnot, jak również szerokie działania informacyjno-edukacyjne z jasnym i czytelnym przekazem. Pilotaż obejmie zadania informacyjno-edukacyjne takie jak: ulotki, plakaty, działania medialne, dzięki którym przekaz trafi do większej liczby mieszkańców. Aby walczyć z popularnym mitem "że wszystko trafia do jednej śmieciarki", pojazdy odbierające odpady w zabudowie wielorodzinnej zostaną oznakowane edukacyjnymi grafikami oraz informacjami jakie frakcje odpadów w danej chwili są odbierane. Poprzez media i materiały drukowane wyjaśniona zostanie m.in. procedura związana ze stwierdzeniem nieprawidłowej segregacji odpadów. By zmotywować zarówno zarządców jak i mieszkańców zabudowy wielorodzinnej do poprawnej segregacji, wprowadzono element grywalizacji - konkurs na ekoaltanę śmietnikową. Atrakcyjność konkursu podnosi fakt, że zwycięzca sam zdecyduje jaką chce nagrodę - z zastrzeżeniem że nagrody przeznaczone zostaną na zagospodarowanie terenu spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej zielenią lub małą architekturą, sprzętem niezbędnym do utrzymania czystości i porządku (organizacja konkursu i nagrody po stronie Zamawiającego). W założeniach kampanii nie zapomniano o osobach starszych i niepełnosprawnych - dedykowanymi dla nich materiałami będzie ekoporadnik i słownik segregacji, natomiast dla osób niewidomych - naklejki edukacyjne z alfabetem Breille'a. Całość kampanii objęta zostanie monitoringiem i ewaluacją, a raport końcowy z jej realizacji zostanie szeroko udostępniony. Powyższy opis stanowi ogólny zarys kampanii i uwzględnia wszystkie jej elementy, natomiast zakres przedsięwzięcia po stronie Wykonawcy przedstawiony został w pkt. 1.1. – 1.4 OPZ.
2. Opracowanie i wdrożenie pilotażowych działań edukacyjno-informacyjnych w zakresie budowania potrzeb i nawyków prawidłowego korzystanie z PSZOK przez mieszkańców gmin Związku Międzygminnego - Poznać i zrozumieć PSZOK - cel jego budowy i zasady funkcjonowania jako elementu kompleksowego systemu gospodarki odpadami - to działanie pilotażowe jakie zamierza podjąć Związek poprzez organizację działań informacyjno-edukacyjnych tj. organizację happaningów (przy pomocy Mobilnej Ścieżki Edukacji Ekologicznej), w ramach których przedstawione zostaną odpady problemowe, właściwe postępowanie z tymi odpadami, zobrazowane zostaną ilości, jakie produkuje mieszkaniec w ciągu danego okresu (np. tworzyw sztucznych czy gabarytów w ciągu 1 roku). Mobilna Ścieżka Edukacyjna będzie stanowić element wyposażenia Mobilnego Stoiska Edukacyjnego Związku, na którym prowadzone są działania informacyjno-edukacyjne podczas wydarzeń kulturalnych na terenie gmin członkowskich. W ramach kampanii planuje się także działania medialne oraz wydruk i dystrybucję materiałów edukacyjno-informacyjnych. Powyższy opis stanowi ogólny zarys kampanii i uwzględnia wszystkie jej elementy, natomiast zakres przedsięwzięcia po stronie Wykonawcy przedstawiony został w pkt. 2.1. – 2.4 OPZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79341400-0 - Usługi prowadzenia kampanii reklamowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79342200-5 - Usługi w zakresie promocji
79340000-9 - Usługi reklamowe i marketingowe
79822500-7 - Usługi projektów graficznych
79970000-4 - Usługi publikacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) - waga kryterium 60 %;
2) Termin przekazania materiałów (T) - waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin przekazania materiałów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykaże, że:
a) w zakresie doświadczenia zawodowego
- wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie minimum jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu kampanii informacyjno-edukacyjnej o tematyce związanej z gospodarką odpadami, w których były wykorzystane co najmniej dwa różne narzędzia komunikacji wymienione w OPZ (załącznik nr 1 do SWZ), przy czym wartość usługi wyniosła minimum 100 000,00zł netto.
b) w zakresie potencjału kadrowego
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
2000,006.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany niniejszej umowy dopuszczalne są w przypadkach wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2-4 Pzp2. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:
1) zmiany któregokolwiek z terminów wskazanych w umowie z wyjątkiem terminów, których długość stanowi kryterium oceny oferty w postępowaniu wskazanym w preambule niniejszej umowy;
2) zmiany wysokości wynagrodzenia umownego.
3. Zmiany terminów o jakiej mowa w ust. 2 pkt 1 może nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, takich jak:
1) wystąpienia okoliczności lub zdarzeń niezależnych od stron umowy, których wystąpienia nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy, uniemożliwiających realizację w wyznaczonym terminie przedmiotu umowy;
2) wystąpienia siły wyższej, tzn. niezależnego od Strony losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania staranności, a miało ono wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu umowy, pod warunkiem, że Wykonawca niezwłocznie powiadomi na piśmie Zamawiającego o wystąpieniu zdarzenia siły wyższej. Przesunięcie terminu następuje o ilość dni, w których zdarzenie siły wyższej wystąpiło;
3) ustanowienie na obszarze objętym realizacją umowy określonych zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii uniemożliwiających realizację zadania lub jego części;
4. Zmiana terminu umownego wskazana w ust. 2 pkt 1 może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek Wykonawcy, po sporządzeniu przez Zamawiającego protokołu konieczności wskazującego na zaistnienie okoliczności stanowiącej podstawę do zmiany umowy.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia umownego może nastąpić w przypadku:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 o pracowniczych planach kapitałowych;
6. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadkach wskazanych w ust. 4 pkt 1-4 może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek Wykonawcy. Zmiana jest dopuszczalna, jeżeli Wykonawca udowodni, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W tym celu Wykonawca wraz z wnioskiem o zmianę umowy, przedstawi Zamawiającemu informację zawierającą szczegółową kalkulację wpływu okoliczności wskazanych w ust. 4 pkt 1-4 na koszty realizacji zamówienia, w szczególności wskazując wysokość odpowiednich kosztów w odniesieniu do poszczególnych pracowników realizujących umowę, zakres ich zaangażowania w realizację umowy oraz wpływ odpowiednich czynników na zmianę kosztów. Zamawiający może odmówić zmiany umowy w przypadku, gdy wyjaśnienia nie będą w wystarczający sposób uzasadniać proponowanej zmiany wynagrodzenia. Zmiana może dotyczyć wyłącznie kosztów realizacji zamówienia w okresie po wejściu w życie odpowiednich zmian przepisów.
7. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu do umowy. W preambule aneksu należy wskazać podstawę prawną wynikającą z art. 455 ust. 1 lub 2 Pzp oraz okoliczności uzasadniające dokonanie zmian.
8. O zmianach teleadresowych, numeru rachunku bankowego i innych zmianach nieistotnych dla wykonania przedmiotu umowy Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiającego. Zmiany te nie wymagają zmiany umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-04-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-17 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-05-16
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00177625 z dnia 2023-04-14 |
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY "CZYSTY REGION"
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 160223990
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Szkolna 15
1.4.2.) Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
1.4.3.) Kod pocztowy: 47-225
1.4.4.) Województwo: opolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czystyregion.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czystyregion.bip-e.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00177625
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-04-14
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00169290
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykaże, że:
a) w zakresie doświadczenia zawodowego
- wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie minimum jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu kampanii informacyjno-edukacyjnej o tematyce związanej z gospodarką odpadami, w których były wykorzystane co najmniej dwa różne narzędzia komunikacji wymienione w OPZ (załącznik nr 1 do SWZ), przy czym wartość usługi wyniosła minimum 100 000,00zł netto.
b) w zakresie potencjału kadrowego
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykaże, że:
a) w zakresie doświadczenia zawodowego
- wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie minimum jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu kampanii informacyjno-edukacyjnej o tematyce związanej z gospodarką odpadami, w których były wykorzystane co najmniej dwa różne narzędzia komunikacji wymienione w OPZ (załącznik nr 1 do SWZ), przy czym wartość usługi wyniosła minimum 90 000,00zł brutto.
b) w zakresie potencjału kadrowego
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2023-04-17 10:00
Po zmianie:
2023-04-19 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2023-04-17 10:30
Po zmianie:
2023-04-19 12:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2023-05-16
Po zmianie:
2023-05-18
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00177809 z dnia 2023-04-14 |
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY "CZYSTY REGION"
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 160223990
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Szkolna 15
1.4.2.) Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
1.4.3.) Kod pocztowy: 47-225
1.4.4.) Województwo: opolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czystyregion.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czystyregion.bip-e.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00177809
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-04-14
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00169290
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
2000,00
Po zmianie:
2000,00 zł
W treści SWZ w Rozdziale XV wprowadza się zapis:
1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 zł (dwa tysiące złotych 00/100).
2. Zgodnie z art. 97 ust. 5 i 7 ustawy PZP, wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:
a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy o nr 80 1020 3668 0000 5002 0266 3508 w PKO BP S.A.;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i musi obejmować cały okres związania ofertą. Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta.
4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
5. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium.
6. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
7. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie – gwarancja wadialna zawierana przez jednego z Wykonawców wspólnych musi jednocześnie wyszczególniać wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
8. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt 2a rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.
9. Przelew powinien być opatrzony dopiskiem „Wadium – Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady” ZP.271.3.2023.AW”
10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00249805 z dnia 2023-06-06 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY "CZYSTY REGION"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 160223990
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 15
1.5.2.) Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-225
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czystyregion.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czystyregion.bip-e.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dddcd518-d515-11ed-9355-06954b8c6cb91.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej „Mamy rady na odpady"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dddcd518-d515-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00249805
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00049098/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 "Realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej "Mamy rady na odpady"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Kampania realizowana jest w ramach projektu „MAMY RADY NA ODPADY” – kampania edukacyjna na terenie województwa opolskiego” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00169290
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2023.AW
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej Związku Międzygminnego „Czysty Region" pod nazwą: „Mamy rady na odpady". Kampania realizowana jest w ramach projektu “MAMY RADY NA ODPADY” – kampania edukacyjna na terenie województwa opolskiego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Numer umowy o dofinansowanie: RPOP.05.02.00-16-0003/20-00.
Przedmiot zamówienia składa się z realizacji kampanii w oparciu o opracowanie i przeprowadzenie następujących zadań:
1. Kampania edukacyjna na rzecz poprawy jakości selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej - Pilotażowa kampania edukacyjna na rzecz poprawy jakości selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej jest odpowiedzią na problematykę wciąż niskiej jakości selektywnej zbiórki odpadów w tym typie zabudowy. Powodem tego stanu rzeczy jest m.in. większa anonimowość i rozmyta odpowiedzialność za własne odpady (w tej sytuacji odpowiedzialność spada na zarządcę). Jedną z zalecanych metod poprawy segregacji w zabudowie wielorodzinnej jest współdziałanie gminy i wspólnot, jak również szerokie działania informacyjno-edukacyjne z jasnym i czytelnym przekazem. Pilotaż obejmie zadania informacyjno-edukacyjne takie jak: ulotki, plakaty, działania medialne, dzięki którym przekaz trafi do większej liczby mieszkańców. Aby walczyć z popularnym mitem "że wszystko trafia do jednej śmieciarki", pojazdy odbierające odpady w zabudowie wielorodzinnej zostaną oznakowane edukacyjnymi grafikami oraz informacjami jakie frakcje odpadów w danej chwili są odbierane. Poprzez media i materiały drukowane wyjaśniona zostanie m.in. procedura związana ze stwierdzeniem nieprawidłowej segregacji odpadów. By zmotywować zarówno zarządców jak i mieszkańców zabudowy wielorodzinnej do poprawnej segregacji, wprowadzono element grywalizacji - konkurs na ekoaltanę śmietnikową. Atrakcyjność konkursu podnosi fakt, że zwycięzca sam zdecyduje jaką chce nagrodę - z zastrzeżeniem że nagrody przeznaczone zostaną na zagospodarowanie terenu spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej zielenią lub małą architekturą, sprzętem niezbędnym do utrzymania czystości i porządku (organizacja konkursu i nagrody po stronie Zamawiającego). W założeniach kampanii nie zapomniano o osobach starszych i niepełnosprawnych - dedykowanymi dla nich materiałami będzie ekoporadnik i słownik segregacji, natomiast dla osób niewidomych - naklejki edukacyjne z alfabetem Breille'a. Całość kampanii objęta zostanie monitoringiem i ewaluacją, a raport końcowy z jej realizacji zostanie szeroko udostępniony. Powyższy opis stanowi ogólny zarys kampanii i uwzględnia wszystkie jej elementy, natomiast zakres przedsięwzięcia po stronie Wykonawcy przedstawiony został w pkt. 1.1. – 1.4 OPZ.
2. Opracowanie i wdrożenie pilotażowych działań edukacyjno-informacyjnych w zakresie budowania potrzeb i nawyków prawidłowego korzystanie z PSZOK przez mieszkańców gmin Związku Międzygminnego - Poznać i zrozumieć PSZOK - cel jego budowy i zasady funkcjonowania jako elementu kompleksowego systemu gospodarki odpadami - to działanie pilotażowe jakie zamierza podjąć Związek poprzez organizację działań informacyjno-edukacyjnych tj. organizację happaningów (przy pomocy Mobilnej Ścieżki Edukacji Ekologicznej), w ramach których przedstawione zostaną odpady problemowe, właściwe postępowanie z tymi odpadami, zobrazowane zostaną ilości, jakie produkuje mieszkaniec w ciągu danego okresu (np. tworzyw sztucznych czy gabarytów w ciągu 1 roku). Mobilna Ścieżka Edukacyjna będzie stanowić element wyposażenia Mobilnego Stoiska Edukacyjnego Związku, na którym prowadzone są działania informacyjno-edukacyjne podczas wydarzeń kulturalnych na terenie gmin członkowskich. W ramach kampanii planuje się także działania medialne oraz wydruk i dystrybucję materiałów edukacyjno-informacyjnych. Powyższy opis stanowi ogólny zarys kampanii i uwzględnia wszystkie jej elementy, natomiast zakres przedsięwzięcia po stronie Wykonawcy przedstawiony został w pkt. 2.1. – 2.4 OPZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79341400-0 - Usługi prowadzenia kampanii reklamowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79342200-5 - Usługi w zakresie promocji
79340000-9 - Usługi reklamowe i marketingowe
79822500-7 - Usługi projektów graficznych
79970000-4 - Usługi publikacji